Maatregelen UniPharma om orderverwerking te waarborgen

Middelburg, 17 maart 2020.                     
 
Geachte heer, mevrouw,

In verband met de grote drukte in de winkels als gevolg van de maatschappelijke onrust door het nieuwe coronavirus heeft UniPharma momenteel te kampen met achterstand in de orderverwerking.
Een achterstand die enkel beheersbaar blijft door een strakke regie.
Om het proces beheersbaar te houden, nemen we de volgende maatregelen:

  1. Nieuwe klanten worden momenteel niet geaccepteerd, onze eerste aandacht gaat uit naar bestaande klanten ;
  2. Nieuwe bestellingen, terwijl er oude bestellingen openstaan worden niet geaccepteerd. U kunt pas een bestelling plaatsen, zodra de oude bestelling(en) uitgeleverd zijn ;
  3. UniPharma accepteert geen telefonische orders. Orders kunnen enkel geplaatst worden via de website of de bij UniPharma aangesloten bestelsystemen ;
  4. Het heeft geen zin om  dagelijks te bestellen, zie ook punt 2 ;
  5. UniPharma geeft voorrang aan de uitlevering van geneesmiddelen en functionele voeding, daar is op dit moment de meeste behoefte aan. In verband met de quotering op geneesmiddelen heeft het geen zin om dubbele bestellingen te doen, zie ook punt 2 .

Enkel door het volgen van deze lijn kunnen we ervoor zorgen dat de voorziening van zelfzorggeneesmiddelen en verkrijgbaarheid in de winkels zo lang mogelijk gewaarborgd blijft.
Wij gaan er van uit dat u begrip heeft voor deze hopelijk tijdelijke maatregelen.
                                                                                             
Met vriendelijke groet,
                                                                                            
UniPharma
Jacco van Liere
General Manager

Zie ook:

10-03-20 Statement UniPharma inzake te verwachten geneesmiddelentekorten;
15-03-20 Quotering zelfzorggeneesmiddelen