UniPharma Klantenbericht omtrent COVID-19

Middelburg, 24 maart 2020.

Beste klanten,

Inmiddels zitten we in week 4 na het begin van de ‘corona-crisis’. Terwijl orders blijven binnenstromen, ontstaan er steeds meer problemen met beschikbare voorraden bij de fabrikant. Zeker aan de Geneesmiddelenkant nemen de ‘out-of-stocks’ toe. Ondanks dat onze medewerkers 7 dagen per week hun uiterste best doen, is de achterstand in ons Distributiecentrum nog niet ingehaald.

Het hamstergedrag van de consument is niet te stuiten.

Om een zo werkbaar mogelijk proces te houden, handhaaft UniPharma haar reeds aan het begin van de crisis ingezette lijn:

  • Categorieën waar de consument extra behoefte aan heeft, m.n. zelfzorggeneesmiddelen blijven gemaximeerd, zodat voorraden over zoveel mogelijk winkels worden verdeeld ;
  • Alle orders worden uitgeleverd op volgorde van order-intake ;
  • U kunt pas een nieuwe bestelling plaatsen, zodra de lopende bestelling geleverd is.

Naast een werkbaar proces is het belangrijk dat de werkdruk voor onze medewerkers behapbaar blijft. Wij verzoeken u daarom:

  • Zoveel mogelijk te bestellen in krimp- of dooshoeveelheden. Zo verloopt de pick sneller en houdt u uw voorraden beter op peil ;
  • Niet onnodig telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Een mail is effectiever .

Samen maken we er het beste van. Ik wens u bovenal een goede gezondheid.

Met vriendelijke groet,
UniPharma

Jacco van Liere
General Manager