UniPharma Klantenbericht

        

 

 

Middelburg, 18 maart 2020.    

 

Beste klanten,

Ondanks de adviezen van het kabinet om niet te hamsteren, gebeurt dat overal op grote schaal. UniPharma draait op volle toeren om de vraag bij te kunnen benen.

Als eerste wil ik benadrukken dat ik groot respect heb voor onze medewerkers die extra diensten of uren draaien en zich in het weekend extra inzetten om aan deze extreme vraag te kunnen voldoen.

UniPharma draait door, maar kan deze vraag niet bijbenen. We hebben nauw contact met andere retailers, die met exact dezelfde problemen kampen. We weten, zien en horen dat veel winkels voor de eerste levensbehoeften, zoals supermarkten, drogisterijen en apotheken te maken hebben met lege schappen.

Gisteren hebben we al besloten om enkel orders van klanten, die al klant waren voor de ‘corona-crisis’ uit te leveren. Eerder hebben we in overleg met andere retailers de maximale consumentenaankoop beperkt tot max.3 stuks per geneesmiddel. Op dit moment weten we de achterstand beheersbaar te houden, orders blijven echter binnenstromen en voorraden bij fabrikanten raken uitgeput.

UniPharma doet er alles aan om met name zelfzorggeneesmiddelen voor ieder indicatiegebied voor zoveel mogelijk winkels beschikbaar te houden, daar werken we 7 dagen in de week met man en macht aan.

Alle orders worden uitgeleverd op volgorde van order-intake, dat is op dit moment het maximale wat we kunnen doen. Het is een ongekende en vooral vreemde situatie.

Samen maken we er het beste van. We hopen dat u en de uwen in goede gezondheid door deze crisis heen komen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Met vriendelijke groet,
UniPharma

Jacco van Liere
General Manager